Методична робота
Вибори
(урок-гра з основ правознавства)
Тема : Вибори.
Мета: поглибити, систематизувати,
закріпити знання учнів
щодо порядку проведення виборів в
Україні; сформувати навички правомірної поведінки та свідомих дій
громадянина-виборця; виховувати розуміння важливості участі у виборах та
відповідальності за своє рішення. Обладнання: імпровізовані бюлетені для
голосування; скринька для голосування; «списки виборців», уявна кабіна для голосування.
Тип уроку: формування практичних
навичок.
Форма уроку: рольова гра.
Структура уроку
1.Організаційний момент
2.Систематизація знань учнів в
рольовій грі «Вибори».
3.Підсумки уроку
Підготовчий етап
Клас (кабінет) належить
заздалегідь підготувати, наблизивши його обстановку до обстановки виборчої
дільниці. Слід встановити відповідним чином парти (столи), позначити місце
кабіни для голосування, підготувати урну для голосування.
ХІД УРОКУ
1 ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Незадовго до уроку-імітації
голосування вчитель дає кільком учням завдання, суть якого полягає в проведенні
передвиборчої кампанії. З бажаючих учнів утворюють 2-3 партійних організації,
кожна з яких організує власну передвиборчу кампанію. В даному завданні всі
мають дотримуватись таких умов: 1)кількість кожної команди – від 2 до 4
учасників, 2)кожна команда має виготовити плакат агітаційного змісту,
політичний салоган, коротку програму перетворень щодо актуальних питань
зовнішньої та внутрішньої політики. Після виконання завдання всі учасники
учнівських передвиборчих перегонів отримують по 10 хвилин для оголошення своїх
ідей та демонстрації своєї агітаційної продукції.
У разі проведення рольової
гри-імітації виборів необхідно розподілити ролі учасників дійства (голова та
члени виборчої комісії, кандидати в депутати, спостерігачі, представники
засобів масової інформації, виборці). Розподіл ролей в залежності від
конкретних умов можна провести або шляхом жеребкування, або ж ролі розподіляє
сам вчитель. Членам виборчої комісії необхідно заздалегідь підготувати
«виборчі бюлетені» та «список виборців». Також учням доцільно нагадати про
необхідність підготувати «документи, що посвідчують особу» (або умовні
документи, або ж обумовити, що в грі роль документів, передбачених законом,
відіграватимуть учнівські квитки).
Як варіант пропонується
виготовлення умовних посвідчень для: а)звичайних учнів, виступаючих в ролі
повнолітніх дієздатних виборців, б)членів виборчої комісії у вигляді окремих квитків
з відзнаками (імітація печатки, реєстраційного номеру та інш.), в)аналогічні
квитки для спостерігачів, г)імітація посвідчення та акредитації для
учнів-журналістів.
Голова та члени виборчої комісії
перед процесом виборів готують необхідну документацію. Документ 1 – список
громадян закріплених за даною виборчою дільницею (учнів класу) з необхідними
даними (повне прізвище, ім’я та по-батькові кожного учня, точна дата
народження, адреса виборчої дільниці). Документ 2 – протоколи виборчої комісії
щодо реєстрації партій, за яких мають проголосувати виборці. Документ 3 –
протоколи виборчої комісії щодо проведення виборів (кількість тих громадян, які
мають право взяти участь у процесі виборів; кількість тих громадян, які не
скористалися своїм правом – якщо такий факт мав місце; кількість бюлетенів, які
визнані як законне волевиявлення, без пошкоджень та інш.; ініціали та кількість
спостерігачів, місце проведення виборів, час початку та закінчення
виборів;ініціали голови та членів виборчої комісії; схему «порушень не
помічено» та «порушення які було помічено», схему «вибори слід вважати такими,
які відбулися/не відбулися», «кількість голосів відданих за партії»). По
закінченню процесу виборів протоколи заповнюються та підписуються відповідно до
зазначених прізвищ спостерігачів та членів виборчої комісії.
2. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ
Вступне слово вчителя.
Учитель повідомляє про порядок
проведення гри, пропонує учням згадати порядок проведення виборів, визначити
порядок дій виборця та членів комісії; визначає місце для таємного голосування
(умовну кабіну), надає скриньку для голосування. Надалі перед виконанням
кожної з процедурних дій членів комісії або виборців пропонує учням попередньо
визначити хід дій.
Рольова гра «Вибори».
Діяльність комісії починається з
оголошення часу, передбаченого для початку голосування. Члени комісії мають
перевірити скриньку для голосування, опечатати (опломбувати) її, перевірити
кількість бюлетенів і внести її в протокол.Після виконання цих початкових дій розпочинається процедура
голосування. Учитель звертає увагу учнів на необхідність подання паспорту (іншого документу, що посвідчує
особу), на те, що виборець має розписатися у списку виборців проти свого
прізвище і у відривному (контрольному) талоні виборчого бюлетеня. Обов'язково
ще раз слід пояснити учням порядок голосування: не викреслювати прізвища, а
позначити, яке обирається; не можна робиш більше однієї позначки. Слід
наголосити на необхідності заповнення бюлетеня в кабіні для таємного
голосування (в класі це має бути окрема парта, на якій стоїть власноруч
зроблений ящик для бюлетенів). Таким чином учні мають можливість оволодіти
практичними навичками участі в голосуванні.
Через деякий час оголошується про
наближення часу завершення голосування. Учитель визначає дії комісії в цей
момент; звертає увагу на право завершити голосування всіх, хто знаходиться в
приміщенні виборчої дільниці. (Доцільно розіграти відповідну ситуацію.) Після
закінчення голосування комісія продовжує роботу. Перед підведенням підсумків
пропонується звернути увагу на те, хто має право знаходитися в приміщенні
дільниці під час підрахунку голосів. У наступних діях бажано розглянути
процедури гасіння невикористаних бюлетенів, підрахунку кількості тих, хто
проголосував за відривними талонами і підписами в списку, а також процедуру
підрахунку голосів.
За бажанням учителя і наявності
резерву часу на уроці доречно розіграти декілька більш складних ситуацій,
заздалегідь надавши відповідні ролі учням. Зокрема, прибуття на дільницю
неписьменного чоловіка, незрячого інваліда, які не спроможні самі заповнити
бюлетень; намагання отримати бюлетень для своїх родичів, спробу «підглянути» в кабіну для голосування тощо.
Один з виборців, вдаючи з себе немічного, може звернутися за допомогою в заповненні
бюлетеню до члена комісії.
Учитель оцінює діяльність учнів,
подає свої зауваження та побажання щодо виконання ними своїх ролей.
3. ПІДСУМКИ УРОКУ
Учитель аналізує хід гри, вказує
на припущені типові помилки. Серед помилок, які найчастіше зустрічаються, а
також можуть бути свідомо допущені учасниками гри за пропозицією вчителя,—
відсутність дій огляду урни для голосування перед його початком, урну не
опломбовано, спроба отримання бюлетенів без пред'явлення документів, що
засвідчують особу, або кількох бюлетенів
Список використаної літератури:
Наровлянський О.Д. Основи
правознавства. 9 клас:Методичний посібник. - Харків: Веста: Видавництво
«Ранок», 2003.
Наровлянський О.Д. Основи
правознавства:Експерем. підруч. для 9 кл. загально освіт.шк. – К.: Магістр-S,
1997.
Розробка відкритого уроку
Тема: Спадкове право.
Мета:
формування в учнів поняття «спадщина», конкретизація знань щодо спадкового права;
розвиток мислення шляхом, аналізу ситуацій, вміння їх правильно оцінювати;
виховання правової культури учнів.
Тип
уроку: урок
вивчення нового матеріалу.
Обладнання: аркуш
з етапами методу ПРЕС; комп’ютер.
Поняття
та терміни: «спадщина», «спадкування», «спадкоємці», «заповіт».
Основні
методичні прийоми: робота в групах, індивідуальна робота.
ХІД УРОКУ
I. Організація
класу.
2. Мотивація
навчальної діяльності учнів.
Учитель
оголошує тему, мету та завдання уроку (мотивація навчальної діяльності).
Учитель
акцентує увагу учнів на тому, що наприкінці уроку вони повинні будуть
відповісти на питання:,
— Які
особливості спадкування можна виділити?
II. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.
Учитель
наголошує, що два учні (учні-асистенти) напередодні уроку отримали
випереджальне завдання і будуть допомагати йому у викладенні нового матеріалу.
План
вивчення нового матеріалу
1. Поняття
спадщини.
2. Спадкування
за заповітом.
3. Спадкування
за законом.
1. Поняття
спадщини
Учитель.
Спадкування існує майже стільки, скільки існує цивілізація, оскільки переважній
кількості людей властиве бажання хоч трохи поліпшити життя нащадка після своєї
смерті.
Питання
до класу
Що включає
поняття спадщина?
Робота з
електронним підручником. Учні читають і висвітлюють поняття спадщини.
Спадкове
право —
це сукупність цивільно-правових норм, що встановлюють порядок переходу прав і
обов'язків померлої особи за правом спадкування.
Спадкування
— процес
переходу прав та обов'язків померлого до спадкоємців.
Спадщина — права та обов'язки, що
залишилися після смерті фізичної особи. Спадщина складається з прав і
обов'язків спадкодавця, тобто до складу спадщини входять і його борги, якщо
вони були на день смерті.
Після
відповідей учнів вчитель робить висновок, що спадщина — це права та обов'язки,
які залишилися після смерті фізичної особи.
2. Спадкування
за заповітом
Учитель.
Нормами цивільного права встановлюються дві підстави спадкування: за законом і
за заповітом. Зараз розглянемо, як же відбувається спадкування за заповітом. (Презентація
учня - асистента «Спадкування за заповітом».)
На
закріплення цього питання можна запропонувати учням розглянути завдання.
В яких
випадках заповіт буде визнано дійсним? ( Запитання в презентації).
а) Заповіт виголошено
у присутності 3 свідків, у тому числі депутата райради;
б) заповіт
завірено нотаріусом;
в) заповіт
завіреної капітаном морського судна під час плавання;
г) заповіт
завірено сусідами;
д) заповіт завірено
головним лікарем санаторію;
є) заповіт
завірено директором заводу та начальником ЖЕКу.
3. Спадкування
за законом
Учитель.
Згідно з чинним законодавством кожен повністю дієздатний громадянин може
особисто розпоряджатися своїм майном на випадок смерті. Але якщо заповіту
немає, тоді відбувається спадкування за законом.
А далі
учень-асистент розкаже, які особи мають право на спадщину за законом. (
Презентація «Спадкування за законом»)
Заповіт — це особисте
розпорядження фізичної особи на випадок його смерті.
Заповіт
повинен бути укладений у письмовій формі із зазначенням місця і часу його
укладання, підписаний особисто заповідачем і нотаріально посвідчений.
Спадкування
за законом зустрічається у житті частіше, ніж спадкування за заповітом. Як ви
вважаєте чому? Аргументуйте свою думку, застосувавши метод ПРЕС. ( Запитання в
презентації).
На дошці
вивішується аркуш, на якому зазначено чотири етапи методу ПРЕС.
Я вважаю,
що......
тому,
що......
наприклад......
тому...
Приклади
відповіді:
1) Я
вважаю, що спадкування за законом зустрічається у житті частіше порівняно
зі спадкуванням за заповітом,
тому що, багатьох громадян
задовольняє існуючий порядок розподілу майна після смерті відповідно до норм
спадкового права, наприклад, спадкоємцями за законом є найближчі родичі
спадкодавця, непрацездатні особи, тому я вважаю, що спадкування за
законом зустрічається у житті частіше, ніж спадкування за заповітом.
2) Я
вважаю, що спадкування за законом зустрічається у житті частіше порівняно
зі спадкуванням за заповітом, тому що смерть завжди несподівана і далеко
не всі встигають заздалегідь скласти заповіт, наприклад, багато людей
гинуть унаслідок ДТП, нещасних випадків, невиліковних хвороб тощо, тому я
вважаю, що спадкування за законом зустрічається у житті частіше, ніж спадкування
за заповітом.
Черги спадкування
№ черги
|
Спадкоємці за законом
|
І черга
|
Діти спадкодавця, у тому числі зачаті за життя
спадкодавця та народжені після його смерті, той із подружжя, який його
пережив, та батьки
|
II черга
|
Рідні брати та сестри спадкодавця,
його баба та дід як з боку батька, так і з боку матері
|
III черга
|
Рідні дядько та тітка спадкодавця
|
IV черга
|
Особи, які проживали зі спадкодавцем однією
сім'єю не менше ніж 5 років до часу відкриття спадщини
|
У черга
|
Інші родичі спадкодавця до шостого ступеня
споріднення включно (родичі ближчого ступеня споріднення усувають від права
спадкування родичів подальшого ступеня споріднення); утриманці спадкодавця,
які не були членами його сім'ї
|
На закріплення цього питання
можна запропонувати учням таке завдання:
Хто належить до спадкоємців за
законом та якої саме черги?
* Батько; • хрещений батько; • сестра;
• сусідка; • двоюрідний брат;
• чоловік; • дочка; • баба; тітка;
• кум; • подруга; *онук.
IV. Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу.
Робота з опорними конспектами. В
опорних конспектах учні повинні виконати завдання з доповнення схеми.
Спадкування
|
||||
За законом
|
?
|
|||
І черга
|
?
|
|||
Обговорення
питання
Які
особливості спадкування можна виділити? Після обговорення в опорних конспектах
учні записують особливості спадкування: 1) Спадкування здійснюється за законом
і за заповітом.
Спадщина — права та обов'язки,
що залишилися після смерті фізичної особи
2)
Обов'язково охороняються права неповнолітніх дітей, утриманців спадкодавця,
непрацездатних.
Робота в
малих групах.
Учитель
пропонує учням розв'язати юридичні задачі, скориставшись витягами з Цивільного
кодексу України (див. додаток).
Підбиття
підсумків роботи.
Представники
груп пояснюють свій варіант розв'язання юридичної задачі. Вчитель аналізує їхні
відповіді, зазначає типові помилки, у разі необхідності пропонує правильне
рішення.
V. Підсумки уроку
Оцінювання
роботи учнів.
V. Домашнє завдання
1. Опрацювати
матеріал підручника
2. Скласти
дві задачі з даної теми,
3. Пригадати,
в яких літературних творах, художніх фільмах, серіалах тощо виникають проблеми,
пов'язані зі спадком. Як би вони вирішувалися з точки зору сучасного
законодавства?
Додатки
Юридичні
задачі
Задача №
1. Згідно
із заповітом, все своє майно на загальну суму 36 тис. грн. померлий заповідає
релігійній громаді. При цьому в чоловіка залишилася дружина, яка працює, малолітня
(12 років) дочка, мати-інвалід та батько (віком 56 років).Чи буде справедливим
з точки зору моралі виконати повною мірою цей заповіт?
Задача №
2. Після
смерті громадянина П. в нього залишилося майно на 10 000 грн. Про своє бажання
отримати це майно заявили 12 річна донька, 82-річна мати і два брати померлого
(відповідно 30 та 62 років). Прийміть рішення в цій ситуації.
Витяги з Цивільного кодексу
Стаття
1216. Поняття
спадкування Спадкуванням є перехід прав та обов'язків (спадщин) від фізичної
особи, яка померла (спадкодавця), до інших осіб (спадкоємців).
Стаття
1217. Види
спадкування. Спадкування здійснюється за заповітом або за законом.
Стаття
1218. Склад
спадщини До складу спадщини входять усі права та обов'язки, що належать
спадкодавцеві на момент відкриття спадщини і не припинилися внаслідок його
смерті.
Стаття
1222. Спадкоємці
1. Спадкоємцями
за заповітом і за законом можуть бути фізичні особи, які є живими на час
відкриття спадщини, а також особи, які були зачаті за життя спадкодавця і
народжені живими після відкриття спадщини.
2. Спадкоємцями
за заповітом можуть бути юридичні особи та інші учасники цивільних відносин
(стаття 2 цього кодексу).
Стаття
1223. Право
на спадкування
1. Право на
спадкування мають особи, визначені у заповіті.
2. У разі
відсутності заповіту, визнання його недійсним, неприйняття спадщини або відмови
від її прийняття спадкоємцями за заповітом, а також у разі не охоплення
заповітом усієї спадщини право на спадкування за законом одержують особи,
визначені у статтях 1261—1265 цього Кодексу.
3. Право на
спадкування виникає у день відкриття спадщини.
Стаття
1241. Право
на обов'язкову частку у спадщині
1.
Малолітні, неповнолітні, повнолітні непрацездатні діти спадкодавця,
непрацездатна вдова (вдівець) та непрацездатні батьки спадкують, незалежно від
змісту заповіту, половину частки, яка належала б кожному з них у разі
спадкування за законом (обов'язкова частка).
Розмір
обов'язкової частки у спадщині може бути зменшений судом з урахуванням відносин
між цими спадкоємцями та спадкодавцем, а також інших обставин, які мають
істотне значення.
2. До
обов'язкової частки у спадщині зараховується вартість речей звичайної домашньої
обстановки та вжитку, вартість заповідального відказу, встановленого на користь
особи, яка має право на обов'язкову частку, а також вартість інших речей та
майнових прав, які перейшли до неї як до спадкоємця.
Стаття
1245. Спадкування
частини спадщини, що не охоплена заповітом Частина спадщини, що не охоплена
заповітом, спадкується спадкоємцями за законом на загальних підставах. До числа
цих спадкоємців входять також спадкоємці за законом, яким інша частина спадщини
була передана за заповітом.
Стаття 1247.
Загальні вимоги до форми заповіту
1. Заповіт
складається у письмовій формі із зазначенням місця та часу його складання.
2. Заповіт
має бути особисто підписаний заповідачем.
Якщо особа
не може особисто підписати заповіт, він підписується відповідно до частини
четвертої статті 207 цього Кодексу.
3. Заповіт
має бути посвідчений нотаріусом або іншими посадовими, службовими особами,
визначеними у статтях 1251— 1252 цього Кодексу.
Стаття
1248. Посвідчення
заповіту нотаріусом
1. Нотаріус
посвідчує: заповіт, який написаний заповідачем власноручно або за допомогою
загальноприйнятих технічних засобів.
2. Нотаріус
може на прохання особи записати заповіт з її слів або за допомогою
загальноприйнятих технічних засобів.
У цьому разі
заповіт має бути вголос прочитаний заповідачем і підписаний. Якщо заповідач
через фізичні види не може сам прочитати заповіт, посвідчення заповіту
має
відбуватися при свідках (стаття 1253 цього Кодексу).
Стаття
1251. Посвідчення
заповіту посадовою, службовою особою органу місцевого самоврядування
Якщо у
населеному пункті немає нотаріуса, заповіт, крім секретного, може бути
посвідчений уповноваженою на це посадовою службовою особою відповідного органу
місцевого самоврядування.
Правознавчий
КВК.
Превентивне
правове виховання.
Проводиться в межах місячника правової освіти. Присвячується
популярному молодіжному рухові – КВК.
Проводиться під гаслом:
Усе життя – це гра, і потрібно ще у дитинстві навчитися майстерно в неї
грати.
І.В.
Вишковський
Мета:
педагогічна та соціально-правова допомога учням ПТНЗ у формуванні їхньої
правової культури, розуміння ролі права в суспільстві, розвиток юридичного
мислення, вироблення навичок правомірної поведінки, підвищення зацікавленості
та інтересу молодого покоління до правових знань.
Обладнання: ком»ютер, диски з кінофільмами та музикою, проектор, екран.
Час і місце проведення. Гра проводиться в рамках місячника правової освіти, а
також як самостійний правовий позакласний захід. Час – 1 година, місце – актова
зала.
Команди. У грі беруть участь дві збірні команди 1-го і 2-го курсів.
Склад журі: директор, заступник директор з НР, заступник директора з ВР.
Ведучий: викладач правознавства.
Хід правознавчого КВК:
І «Привітання». Команда оголошує назву і
гасло своєї команди. Максимальна оцінка – 5 балів.
ІІ Конкурс «Розминка» .
В основу цього конкурсу покладено принцип «Віриш – не віриш». Питання
ставляться таким чином, що на них можна відповісти: «вірю» або «не вірю». Кожна
команда по черзі задає питання іншій команді, на роздуми дається зо секунд.
За кожну правильну відповідь - 1 бал.
І команда
1.
Віриш, що підприємництво – це самостійна
ініціатива, діяльність на власний ризик?
2.
Віриш, що в нашій державі діє принцип:
«Закон, що дишло, куди повернеш, туди й вийшло?»
3.
Віриш, що угоди поділяються на нікчемні
й заперечні?
4.
Віриш, що Україна парламентська республіка?
5.
Віриш, що апатриди, це особи без
громадянства?
6.
Віриш, що Конвенція «Про права дитини»
була прийнята Генеральною Асамблеєю ООН в 1989 році?
7.
Віриш, що у Великій Британії людина, яка
проживає постійно на її території і має правовий зв»язок з нею: взаємні права і
обов»язки – називається громадянин Великої Британії?
8.
Віриш, що правопорушення має два вида:
злочин і проступок?
9.
Віриш, що до неповнолітніх
застосовується такий вид адміністративного стягнення, як адмінарешт?
10.
Віриш , що нормальний робочий час – це
50 годин на тиждень?
ІІ команда
1.
Віриш,
що уряд в Україні збирається зрівняти заробітну плату майстра
виробничого навчання в проф.-тех. освіті
із заробітною платою народного депутата?
2.
Віриш, що Кримінальний Кодекс передбачає
кримінальну відповідальність за особливо тяжкі злочини з 10 років?
3.
Віриш, що закон визначає за подружжям
право на вибір прізвища?
4.
Віриш, що заповідач у заповіті може
позбавити права на спадщину одного, кількох або всіх спадкоємців за законом?
5.
Віриш, що учень ДПТНЗ «ШВПУ», якому ще
не виповнилося 18 років, не буде нести цивільну відповідальність за матеріальну
шкоду, заподіяну ним учбовому закладу?
6.
Віриш, що Україна за територіальним
устроєм – це федеративна країна?
7.
Віриш, що громадянин України, який
набуває громадянства іншої країни автоматично позбавляється громадянства
України?
8.
Віриш, що Президент України є
Головнокомандуючим Збройних Сил України?
9.
Віриш, що при добровільній відмові від
скоєння злочину особа звільняється від кримінальної відповідальності за злочин
до, якого готувалася і скоїла замах?
10.
Віриш, що надурочні роботи призначаються
для особистих потребами адміністрації підприємства, установи, організації?
ІІІ Конкурс «Шапка Мономаха». У заздалегідь виготовлену шапку, стилізованій
під давнину, засипаються картки з питаннями, в яких містяться питання з
варіантами відповідей (тестове завдання). Представники команд по черзі виймають
картки і відповідають на питання, яке їм досталося. За кожну
правильну відповідь - 1 бал.
1. Державним гімном України є:
А) «Од Києва до Лубен насіяла конопель»;
Б) «Реве та стогне Дніпр широкий»;
В) «Прощання слов»янки»;
Г) «Ще
не вмерла України» і слава і доля».
2.
Прогул – це…:
А)
відсутність працівника на роботі понад три години протягом робочого дня;
б)поява працівника на роботі у стані алкогольного, наркотичного або
таксичного сп»ягніння;
в) вагітність працівника.
3. Знайдіть зайве
Основними видами робочого
часу є:
А) нормальний;
Б)
ненормальний;
В)ненормований (надурочні роботи);
Г) скорочений.
4. Розлучення – це…:
А)
каральний захід з боку держави;
Б)
спосіб припинення шлюбу;
В) примусове відчуження за плату.
5. Назвіть одну із вірних характеристик
моралі:
а) її норми є
загальнообов»язковими;
б) забезпечується
силою державного примусу;
в) міститься у
свідомості людини.
6. Державний прапор
України …:
А) жовто-блакитний;
Б) малиновий;
В) біло-жовтий;
Г) синьо-жовтий.
7. Хабарництво – це
…:
А) піклування про
добробут власної сі»ї;
Б) одержання хабара, дача хабара;
В) волевиявлення
однієї, двох і більше сторін.
8. Викресліть зайве:
Існують такі форми
власності:
А) соціалістична;
Б) державна;
В) приватна;
Г) колективна;
Д) комунальна;
Е) змішана.
9. Юридична особа –
це…:
А) юрист;
Б) організація, яка створена і зареєстрована у
встановленому законом порядку;
В) біпатрид.
10. Браконьєрство
визначається як:
А) підприємництво;
Б) трудова
ініціатива;
В) незаконне полювання.
11. Таємне викрадення
чужого майна вважається:
А) приватизацією;
Б) інвестицією;
В) крадіжкою;
Г) грабежем.
12. Жорстоке,
деспотичне правління називається:
А) тиранією;
Б) касацією;
В) теократією.
13.Форс-мажор – це:
А) відстрочка
виконання зобов’язань;
Б) відновлення
пропущеного строку позовної давності;
В) непереборна сила.
14. Визначте шлюбний
вік:
для чоловіків:
а) 16 років;
б) 17 років;
в) 18 років.
для жінок:
а) 16 років;
б) 17 років;
в) 18 років.
15. Визначте вік,
коли юридичної відповідальності немає, а
застосовуються лише виховні заходи:
А) до 14 років;
Б) до 15років;
В) до 16 років;
Г) до 18 років.
16. Адміністративна
дієздатність настає у юридичних осіб:
а) з моменту
народження;
б) з
моменту реєстрації;
в) з16 років;
г) з 14 років.
ІУ Музичний конкурс. Гра з глядачами,
вболівальниками і журі, які повинні відгадати, що це за музика і з якого вона
кінофільма
Звучить музика з кінофільмів на правову тематику.
1.
Фільм Бумер. «Никого не жалко». Шнуров
Сергій.
2.
Фільм Бумер. «Мобільнік».Шнуров Сергій.
3.
Серіал Бригада. Шелигін Олексій.
4.
Серіал «Бандитский Петербург». «Город
котрого нет.» Ігорь Корнелюк.
5.
Серіал Вулиці розбитих ліхтарів. Микола
Ростаргуєв. Ігор Матвієнко.
6.
Серіал «Убойная сила». «Позові меня…»
Микола Ростаргуєв. Ігор Матвієнко.
7.
Фільм «Леон – кіллер». «Образ в моем
сердце.» Стинг.
8.
Саундтрек до кінофільму «Десперадо» у
виконанні А. Бендераса.
9.
Саундтрек до кінофільму «Привід»
10.
Саундтрек до кінофільму «Кримінальне чтіво».
У Телеконкурс. Командам пропонується дати коментар правових
ситуацій із кінофільмів, фрагменти яких запропоновані для перегляду. Необхідно
назвати кінофільм і дати правову оцінку. За необхідності ведучий доповнює
відповіді команд.
Максимальна оцінка - 5 балів.
1.
Фільм «Діамантова рука» - Контрабанда.
2.
Фільм «Джентельмени удачі» - Втеча з
місця позбавлення волі або з-під варти.
3.
Фільм «Операція Ы або нові
пригоди Шуріка» - Грабіж.
4.
Фільм «Кавказька полонянка». – Незаконне
позбавлення волі або викрадення людини.
5.
Фільм «Самогонщики». – Виготовлення,
зберігання самогону та апаратів для його виробництва без мети збуту напоїв і
без мети збуття апарату.
Доповнення ведучого.
1.
Фільм «Діамантова рука» - Контрабанда.
Ст. 201 ККУ. Злочини у сфері господарської діяльності.
2.
Фільм «Джентельмени удачі» - Втеча з
місця позбавлення волі або з-під варти. Ст. 393 ККУ. Злочин проти правосуддя.
3.
Фільм «Операція Ы або нові пригоди
Шуріка» - Грабіж. Ст. 186 ККУ. Злочин проти власності.
4.
Фільм «Кавказька полонянка». – Незаконне
позбавлення волі або викрадення людини. Ст. 146 ККУ. Злочин проти волі, честі
та гідності особи.
5.
Фільм «Самогонщики». – Виготовлення,
зберігання самогону та апаратів для його виробництва без мети збуту напоїв і
без мети збуту апарату. Ст. 176 КУп АП., Виготовлення, придбання зберігання або
реалізація, фальсифікація алкогольних напоїв. Не сплутати зі ст.216 ККУ
Незаконне виготовлення, підроблення, використання або збут незаконно
виготовлених, одержаних чи підроблених марок акцизного збору чи контрольних
марок.
ІУ Інтелектуальний конкурс капітанів.
Максимальна
оцінка за конкурс – 12 балів. Капітанам пропонується по одному інтелектуальному
правовому завданню, дається життєва ситуація, пов»язана з гумаром.
Ситуація
1
…Злодії,
видавивши шибки у вікні, забралися до приватного будинку. Один чомусь присів на
ліжко. Що тут почалося! Спрацювала незвичайна система сигналізації. На горищі,
біля димаря, заревіла потужна сирена, яка використовується цивільною обороною.
У кмнаті, а також надворі закалатали дзвони (прилаштовані з охоронної
сигналізації). Нерви крадіїв не витримали… Тільки миготіння їх п»ят і побачили
сусіди, які приспіли на незвичайний шум. Чому господар будинку приєднав ліжко
до потужної сигналізації?
Правильна
відповідь. Причиною стали ревнощі господаря будинку до своєї дружини.
Колишній майстр з налагодження електронного обладнання запідозрив свою дружину
в невірності. Гадаючи, що вона відвідує рідне гніздечко з коханцем вдень, коли
він з товаром стоїть на ринку, вирішив порушити заборонене блаженство.
Винахідливості ревнивця могли б позаздрити маститі «едисони».
Ситуація
2
Заслання
в Росії стало широко практикуватися після виходу указів 1753-1954 р.р., до того
ж основні положення цих указів повторюються в законодавстві більшості держав
Західної Європи в наш час. У чому їх суть?
Правильна
відповідь. Скасування смертної
кари.
Додаткове
завдання конкурсу капітанів (на випадок нічийного рахунку)
Яка жінка отримала великий прибуток від злочинів? (Агата
Крісті)
Інший варіант додаткового
завдання конкурсу капітанів
У 1670 р. німецьке місто Мюнстер зазнало нашестя бліх. Не
витримавши, городяни подали на них в суд. Оскільки блохи не з»явилися на
слухання позову, їх визнали винними заочно.
Вирок включав два пункти.
1)
Блохам заборонили з»являтися в місті
протягом 10 років. Це вища міра, на яку мав право міський суд Мюнстера.
2)
Що ж зробили з блохами згідно з другим
пунктом?
У Домашнє
завдання. Команда
представляє розроблену нею інсценізовану рольову гру «Правова ситуація», інша
команда дає правову оцінку запропонованій ситуації. Журі одночасно оцінює одну
команду за артистизм, іншу за юридичний коментар. Максимальна оцінка - 5 балів.
І команда.
1.
Дрібне викрадання чужого майна. Ст.. 51
КУпАП. Крадіжка, шахрайство, привласнення, чи розтрата. Штраф від 10 до 30
неоп. мін. дох. гром. , виправні роботи до 1 місяця з відрахуванням до 20%
заробітної плати, адмін.. арешт 5-10 діб.
2.
Куріння тютюнових виробів у заборонених
місцях. Ст. 175-1 КУпАП. Попередження, штраф 3-10 неоп. мін. дох. гром..
Повторно протягом року: 10-20 неоп. мінім. дох. громад
ІІ команда.
1.
Дрібне хуліганство. Нецензурна лайка,
образливе чіпляння до громадян, та ін.. дії, що порушують громадський порядок і
спокій громадян. Ст. 173 КУпАП. Штраф
3-7 неоп.мін. дох. гром. , громадські роботи 40-60 годин, виправні роботи 1-2
місяця з відрахуванням до 20% заробітної плати, адмін.. арешт 15 діб
2.
Розпивання пива, алкогольних,
слабоалкогольних напоїв у заборонених законом місцях або поява у громадських
місцах у п»яному вигляді. Ст. 178 КУпАП.
Штраф
від 1 до 5 неоподаткованих мінімумів доходів громадян. Повторно протягом року:
6-8 неоп. мінім. дох. громад., громадські роботи 20-30 годин, виправні роботи
1-2 місяця з відрахуванням до 20% заробітної плати, адмін.. арешт 15 діб
Журі підбиває
підсумки. Вітання. Нагородження.
Комментарии
Отправить комментарий